Aby poprawnie podpisać dokument należy skorzystać ze standardu PADES (podpis osadzony w dokumencie PDF). Instrukcję jak zrobić znajdziesz tutaj: instrukcja
Najlepiej odbierać pisma codziennie w celu zachowania ciągłości pracy, aby nie doszło do sytuacji, w której Kancelaria Komornicza będzie miała ich dużo do obsługi
Tak. Każde pismo będzie miało Zwrotne Potwierdzenie Odbioru. Zwrotne Potwierdzenie Odbioru nie będzie wystawiane gdy już otrzymaliśmy to pismo wcześniej lub pismo nie zostało opatrzone kwalifikowanym podpisem w standardzie PADES.
Tak. Jedną z podstaw do możliwości wymiany dokumentacji elektronicznej, aby nie musieć wysyłać tego w papierze jest art. 781 § 2 k.c. na podstawie którego wprowadzona została zasada zgodnie z którą kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek równoważny podpisowi własnoręcznemu i tym samym zastępuje on podpis własnoręczny.
Dostosowujemy praktykę do sądów w tym zakresie. Jeżeli sąd w apelacji Komornika nie uwzględnia takich wniosków to będziemy przesyłać wnioski w formie papierowej.
Pomagamy w każdej sytuacji. Prosimy o kontakt z KP RAVEN.
Wsparciem również służą dostawcy: Komornik Online: Nr telefonu: +48 661 222 242 lub email: kontakt@komornik-online.eu
Tak. Serwisy są bezpieczne. Każdy system posiada własną politykę zarządzania hasłami. Do wymiany danych używamy szyfrowanych połączeń. Każdy dokument jest podpisywany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez stronę przed przesłaniem. Przesyłane treści zależą od Komornika.
Elektroniczna zwrotka bazuje na nazwie pliku przesłanego przez Komornika. Nie otwieramy, nie czytamy zawartości pisma przed potwierdzeniem odbioru. Proces wygląda analogicznie jak w procesie papierowym.
Ze strony KP Raven rekomendujemy stosowania korespondencji elektronicznej. Zachęcamy do niej, gdyż przynosi korzyści dla obu stron. Więcej korzyści dla Komornika znajdziesz tutaj. Jeżeli Komornik zdecyduje się na wymianę elektroniczną nie ma potrzeby powielania, duplikowania pism w wersji papierowej.
Aplikacja MPE umożliwia automatyczne przypisanie ZPO do sprawy. Aplikacja Komornik Online umożliwi automatyczne przypisanie ZPO do sprawy w przyszłości. W przypadku pozostałych aplikacji przyporządkowanie zwrotki do sprawy jest w gestii Komornika. Zwrotki są generowane na podstawie nazwy przesłanego dokumentu przez Komornika.
Nie ma limitu pism przesyłanych dziennie. Jest limit na jednorazową paczkę w Komorniku Online- wynosi on 100 pism. Dziennie można zrealizować dowolną ilość paczek.